ورود بیش از یک میلیون و100 هزار گردشگر نوروزی به منطقه آزاد ارس
ارس
بهترین وبزرگتریت منطقه ازادایران

سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از رشد 15 درصدی ورود گردشگران نوروزی تا پایان هشتمین روز نوروز 91 با ثبت بیش از یک میلیون و یکصد هزار مسافر نوروزی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس صادق نجفی با اعلام این خبر اظهار داشت: در مدت 9روز نوروز 91 بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر منطقه آزاد ارس را مقصد گردشگری خود قرار داده اند درحالیکه در مدت مشابه سال قبل حدود نهصد و 25 هزار نفر به این منطقه مسافرت کرده بودند.
رییس ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس ادامه داد: با شروع موج دوم سفرهای نوروزی که از امروز شروع شده است شاهد ترافیک یک طرفه از مبادی ورودی این منطقه از سمت استانهای آذربایجان غربی، اردبیل و مرکز استان آذربایجان شرقی به آن هستیم.
نجفی ابزار امیدواری کرد: با روند روبه رشد کنونی ورود بیش از 2 میلیون گردشگر نوروزی تا 13 فروردین 91 به این منطقه زیبا دور از انتظار نیست.
سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه بیشترین رشد ورود گردشگران نوروزی به منطقه آزاد ارس مربوط به سوم فروردین 91 با 74 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال 90 است تصریح کرد: همچنین بیشترین کاهش رشد نیز مربوط به نهم فروردین ماه با 26 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
وی اظهار داشت: مسابقات ورزشی متنوع در سنین مختلف ، پرواز با هواپیماهای سبک بر فراز آسمان ارس،جشنواره موسیقی عاشیقلار ،مراکز تفریحی تازه تاسیس ،تئاتر های خیابانی و جشنواره های متنوع در ایام نوروز 91 روزهای خاطره انگیزی برای گردشگران در این منطقه فراهم کرده است.
صادق نجفی گفت: همچنین طبق آخرین آمار دریافتی از کمیته آمار ستاد تسهیلات سفر به بیش از 42 هزار گردشگر خدمات اسکان و اقامت در 42 سایت اقامتی ارائه شده است.
وی افزود: نیروهای آمارگیر و اطلاع رسان ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد ارس جهت ثبت دقیق آمار ورود گردشگران و اطلاع رسانی و راهنمایی دقیق اماکن تفریحی و گردشگری با نظارت کمیته آمار ستاد تسهیلات سفر در 4 ورودی اصلی به منطقه آزاد ارس واقع در محدوده 20 هزار هکتاری جلفا و 4 ورودی دیگر واقع در محدوده خداآفرین منطقه مستقر شده اند.
وی به جاذبه های تاریخی منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: کلیسای سنت استپانوس و کلیساهای متفاوت موجود از اعصار گذشته در کنار رودخانه ارس، مجموعه کردشت با بناها و حمام تاریخی آن، حمام تاریخی جلفا،کاروانسرای خواجه نظر که در زمان شاه عباس صفوی بنا شده است در ساحل رودخانه ارس و کوه های سربه فلک کشیده منظره ای زیبا و جذاب را آفریده است.
گفتنی است منطقه آزاد ارس در شمالغربی کشورمان در استان آذربایجان شرقی و در نقاط هم مرز با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع شده و بخش هایی از شهرستانهای جلفا و خداآفرین را به مساحت تقریبی 50هزار هکتار شامل می شود.
این منطقه زیبا با بهره مندی از جاذبه های زیبای طبیعی و تاریخی مورد توجه گردشگران و بخصوص طبیعت گردان بوده و همه ساله میلیونها گردشگر را به خود می کشاند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

تقدیم به همه کسانی که می کوشندتامنطقه ای آباد وپربرکت داشته باشیم
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ارس سرزمین زیبایی ها و آدرس myaras.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 29
تعداد آنلاین : 1

ابزار پرش به بالا

دریافت کد جملات شریعتی

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی